Hoppa till innehåll
Nämndinitiativ
Kommunstyrelsen
Senast uppdaterad:

Nämndinitiativ om fler e-tjänster

Nämndinitiativ om fler e-tjänster

Västerås stad behöver fortsätta digitaliseringen för att öka tillgängligheten för invånarna och minska den administrativa belastningen. För att maximera effektiviteten krävs det att nya e-tjänster utformas så att de minskar behovet av manuell handläggning och att staden säkerställer rätt kompetens i utvecklingsarbetet.

Därför föreslår Moderaterna:

  • Att stadsledningskontoret får i uppdrag att redovisa befintliga e-tjänster samt presentera en plan för framtida utveckling.
  • Att stadsledningskontoret får i uppdrag att redovisa hur staden ska säkerställa kompetensförsörjning och kvalitetssäkring vid framtagandet av nya e-tjänster.